Menu

Co w nowego o ciężarówce DAF dowiecie się w numerze 06/2017 Polskiego Trakera? (Przygotowanie graficzne, i do druku)

30 maja 2017 - Bez kategorii, Polski Traker
Co w nowego o ciężarówce DAF dowiecie się w numerze 06/2017 Polskiego Trakera? (Przygotowanie graficzne, i do druku)

Pure Excellence = 5000 euro?

DAF-y są teraz o ok. 100 kg lżejsze, a główną zasługę mają tu nowe układy oczyszczania spalin EAS zaprojektowane przez współpracującego z DAF-em Cumminsa i pokazane w Hanowerze.

Mniejsze o 40% „fabryki chemiczne” są równie skuteczne, co poprzednie, ale o 40% mniejsze, co pozwala na inne montowanie tłumików i zwalnia miejsce na inne komponenty. 50-kg zysk na tłumiku to sporo, a dodatkowo odchudzono układ napędowy, więc w sumie ładowność rośnie o 100 kg. Nowy EAS szybciej się nagrzewa, więc szybciej oczyszcza spaliny ze szkodliwych substancji, a producent deklaruje, że DPF powinien wytrzymać do wymiany lub regeneracji 500 tys. km.

Skoro o kilometrach mowa, to nowe silniki mają rekordowe okresy międzyprzeglądowe, bo zwiększono je ze 150 do 200 tys. km. Mowa o transporcie międzynarodowym.