Menu

W najnowszym miesięczniku Polski Traker o mercedesie… (opracowanie graficzne)

29 maja 2017 - Bez kategorii, Polski Traker
W najnowszym miesięczniku Polski Traker o mercedesie… (opracowanie graficzne)

Jeszcze mniej oporów
Znacząca poprawa efektywności wykorzystania paliwa nastąpiła po wprowadzeniu drugiej generacji silnika OM 471, a następnie OM 470.

Actrosy napędzane 13-litrowym OM 471 nowej generacji były wykorzystywane w pojedynkach człowiek – maszyna (Fuel Duel) do demonstrowania możliwości przewidującego tempomatu PPC, przy okazji osiągając spektakularne wręcz wyniki zużycia paliwa. Poza jednostką napędową jednym z ważniejszym komponentów poddanych usprawnieniom była skrzynia biegów. Wypolerowane powierzchnie kontaktu kół zębatych obniżyły straty powstające wskutek tarcia oraz podniosły ich wytrzymałość mechaniczną. Wprowadzono także drobną, ale ważną korektę kształtu dolnej krawędzi frontowej ściany nadwozia, uzyskując zmniejszenie oporów powietrza. (więcej na www.poskitraker.pl)